Ρητορική στα Έξυπνα Παιδιά !! 🎓
Ρητορική και λογοτεχνία. Ένα λογοτεχνικό κείμενο «μιλάει» στον καθένα με διαφορετικό τρόπο … δημιουργεί σκέψεις και συναισθήματα, και ενδεχομένως ανασύρει προσωπικά μας βιώματα. 😊
Όλα αυτά είχαν την ευκαιρία να εξωτερικεύσουν οι μικροί μας ρήτορες με αφορμή το διήγημα της Λίτσας Ψαραύτη «Ο Θωμάς» μέσα από μία σειρά δραστηριοτήτων οι οποίες πυροδοτούν ποικιλοτρόπως την ελεύθερη απόδοση της σκέψης: ερωτήσεις βιωματικού χαρακτήρα και δημιουργικής σκέψης, δημιουργία φανταστικού αυτοσχέδιου διαλόγου μεταξύ των πρωταγωνιστών του διηγήματος, ανάληψη του ρόλου του δημοσιογράφου και αναδιήγηση της ιστορίας με βάση τη χρονολογική ακολουθία των γεγονότων και την αξιοποίηση των έξι ρητορικών ερωτημάτων (πού; πότε; ποιος; τι; γιατί; πώς;), παραγωγή αυθόρμητου λόγου με αφορμή συγκεκριμένα κειμενικά αποσπάσματα.
Ειδικά με την «ανακριτική καρέκλα», τεχνική του εκπαιδευτικού δράματος, τα παιδιά μπόρεσαν να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθησή τους και να ευαισθητοποιηθούν πιο βαθιά στο πρόβλημα της έλλειψης σεβασμού και κατανόησης σε άτομα με ειδικές ανάγκες, το οποίο με τόσο συγκινητικό και εύγλωττο τρόπο αγγίζει το συγκεκριμένο διήγημα!! 💕
Υπεύθυνη διδασκαλίας: Χαρίκλεια Μαμάτα